Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inArtzt, Alice F.
TitelA Structure To Enable Preservice Teachers of Mathematics To Reflect on Their Teaching.
QuelleIn: Journal of Mathematics Teacher Education, 2 (1999) 2, S.143-66Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1386-4416
SchlagwörterFaculty Development; Higher Education; Mathematics Education; Mathematics Teachers; Preservice Teacher Education; Reflective Teaching; Secondary Education; Teacher Improvement
AbstractPresents a conceptual framework for studying the relationship between cognition and the instructional practices of preservice secondary mathematics teachers. Describes how the framework was used as the basis for activities in which preservice teachers engaged in structured reflection upon their teaching as a means toward their professional growth through two cases. Demonstrates how this approach can facilitate progression of preservice teachers' pedagogical techniques. Contains 41 references. (Author/ASK)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Mathematics Teacher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: